26 Sep 2019

9 Pași pentru a crea o strategie de Marketing Digital de Mare Impact | Infografic Inclus :)

Specialiștii în business development & management vorbesc din ce în ce mai des despre Digital, Digital Marketing Strategy , Prezență online și despre efectele benefice ale acestora asupra cifrei de afaceri și necesitatea digitalizării la toate nivelurile pentru a le asigura brandurilor / companiilor prezența online azi ceea ce se traduce prin prezență în piața economică a viitorului și ne apropiem cu pași repezi de acel viitor în care va deveni absolut vitală prezența online pentru orice business.

Viitorul e la un touch screen distanță și o Stratgie de Marketing Digital bine gândită și implementată este racheta care transportă business-ul tău catre planeta unde cifra de afaceri se află într-o creștere constantă și sănătoasă.

Strategia te ajută să setezi direcția în care dorești să zboare racheta care transporta business-ul tău spre destinația dorită din piața economică de mâine, destinație pentru care ”check-in-ul” se face azi.

Fie că vorbim de un start-up sau de o companie care se află de mulți ani în piață, beneficiile reale și măsurabile aduse de un plan strategic vor creea un impact major prin awerness și engagement care convertesc și se concretizează la final cu creșterea sănătoasă a cifrei tale de afaceri.

Acum că am conștientizat importanța unei strategii de marketing digital este momentul să vorbim și despre etapele de dezvoltare ale acesteia.

Scopuri și Obiective.

Toți marketeri care au condus campanii de success au început cu un plan strategic, bine pus la punct.
Ca și antreprenor sau membru în board-ul de conducere a companiei ar trebui să ai clar în minte care este scopul, fie că asta este să penetrezi anumite nișe țintă sau să crești nivelul de conștientizare al brand-ului.
Obiectivele pot fi determinate prin analiza situației actuale comparată cu direcția de devoltare pe termen lung dorită.

Identifică potențiali clienți

Unul dintre pașii importanți de parcurs cand se realizează o Strategie de Marketing Digital este acela de a indentifica potențialii clienți.

Dacă nu sti cui te adresezi atunci care este sensul unei „strategii extraordinare” ? Nu-i așa? Folosind canalele disponibile cu siguranță poți ajunge la clienți dar CARE clienți? Identificare audienței nu este fizică cuantică dacă identifici tipologia clientului și aceasta reprezintă o descriere detaliată a publicului tău țintă. Incepe prin a identifica genul, vârsta, locația. Sapă mai adânc și identifică interesele, ocupațiile, scopurile, comportamentul emoțional, hobby-urile, etc.

Google Analytics te poate ajuta să determini astfel de factori și să afli către ce public ar trebui îndreptată strategia ta.

Analiza Concurenței

Este esential să fi la curent cu peisajul online în care se regăsesc competitorii tăi și să analizezi activitatea acestora. Asta te poate ajuta să descoperi punctele la care mai trebuie să lucrezi și punctele forte pe care să le evidențiezi. Crează un document cu acțiunile concurenților pe fiecare canal de comunicare.
Cu ajutorul serviciilor de SEO oferite de companii și a tool-urilor disponibile poți să descoperi cuvintele cheie ( keywords ) care aduc cel mai mare volum de trafic siteurilor lor.

Atenție! Studierea strategiei de marketing a concurenței nu însemnă duplicarea acesteia.

In continuare iți vom prezenta un infografic eficient, care te va ajuta să implementezi o Strategie de Marketing Digital de Impact.

Digital Marketing Strategy / Strategie de Marketing Digital

Și acum să mai explorăm câteva informații importante.

SEARCH ENGINE MARKETING

Search Engine Marketing (SEM) este aceea parte a marketingului online care presupune promovarea site-ului tău prin creșterea vizibilității prin licitarea ( biduirea ) anumitor cuvinte.

SEM poate să ii ofere businessului tău posibilitatea să urmărească și să analizeze, în detaliu, campaniile dezvoltate.

O componentă a Search Engine Marketing-ului este SEO – Search Engine Optimization care poate crește numărul de vizitatori pe site. Aceasta include optimizare on-site și off-site.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Social Media Marketing ( SEM ) este acea parte a marketing-ului online care presupne crearea și distribuirea de conținut pe canalele de social media.
Principalele activități sunt postarea de text, imagine, video-uri, citate și stiri care crează engagement.

Canalele principale pentru SMM sunt Facebook, Instagram, Twiter, LinkedIn si Youtube.

EMAIL MARKETING

Deși foarte uzitat de multă vreme acest canal este încă unul dintre cele mai eficiente canale pentru comunicarea de mesaje comerciale pentru un grup de persoane targetate.

Conform studiilor actuale 72% dintre oameni incă preferă comunicarea comercială prin e-mail.

CONTENT MARKETING

Content Marketing-ul este o formă de marketing focusată pe crearea, publicare si distribuirea de conținut în  mediul online, pentru un public țintă. Această strategie este implementată cu scopul de a crește awerness-ul și credibilitatea prin postarea constantă, blogging, comunicate de presă, webbinare, ebooks, articole, etc.

MOBILE MARKETING

Este tot un canal de marketing online menit să atingă publicul țintă de pe smatphones, dispozitive mobile, tablete. Fie că dorești să promovezi un produs sau un serviciu, mobile marketing-ul este poarta către promovarea interactivă de tip multichanel.

Acum că esti bine informat urmatorul pas, extrem de important, este trecerea la Acțiune și Punerea in practică a ceea ce ai aflat.

Dar încă nu te poți întinde relaxat pe fotoliu. Mai este un pas extrem de important.

MĂSURAREA REZULTATELOR.

Trebuie să iți faci o imagine despre investiția făcută, să afli ce a mers bine, ce mai poate fi îmbunătățit, care a fost cel mai eficient canal și tot ce presupune definirea strategiei.  In continuare având date clare poți continua să explorezi, să experimentezi, să execuți, să măsori ca să convertești și să crești cifra afacerii tale.

Success la strategie 😉
Roxana Popescu

Echipa NewMedia te poate ajuta cu o Strategie de Marketing Digital de Impact care va genera creșterea cifrei de afaceri și dezvoltarea unui business sănătos și eficient.

Leave a Comment